30+ Στατιστικά και τάσεις για τα ταξίδια της Generation Z

Main Image

Διαφορετικές γενιές προσεγγίζουν τα ταξίδια με διαφορετικό τρόπο - ειδικά οι νεότερες. Σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές, οι νεότεροι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στις μοναδικές εμπειρίες και βλέπουν τα ταξίδια με διαφορετική οπτική!

Η παρακολούθηση αυτών των αλλαγών είναι ζωτικής σημασίας για τα ταξιδιωτικά brands και τα τουριστικά γραφεία, ώστε να ανταποκρίνονται στις διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών. Για να σας βοηθήσουμε να μείνετε μπροστά από τις τάσεις, συγκεντρώσαμε πάνω από 30 βασικά στατιστικά στοιχεία που αφορούν στον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύει η Gen Z. Αλλά πρώτα, ας δούμε ποιοι ακριβώς ανήκουν στη Generation Z.

Τι είναι η Generation Z;

Η Generation Z (Gen Z) αναφέρεται στη γενιά που γεννήθηκε μεταξύ 1997 και 2012. Πρόκειται για μια εξαιρετικά προσαρμοστική ηλικιακή ομάδα, με τους μεγαλύτερους να κλείνουν τα 28 φέτος και τους νεότερους τα 13.
Οι ενήλικες της Gen Z είναι οι πρώτοι digital natives (ψηφιακοί αυτόχθονες), γνωστοί ως η γενιά που μεγάλωσε με τα smartphones στο χέρι. Η συνεχής online παρουσία, η ανάπτυξη των social media και η αυξημένη παγκόσμια ευαισθητοποίηση συμβάλλουν στη μεταβολή των αξιών των καταναλωτών, των προσδοκιών τους και των ταξιδιωτικών τους προτιμήσεων.
Οι ταξιδιώτες της Gen Z επαναπροσδιορίζουν το νόημα του ταξιδιού, και η κατανόηση των μοναδικών τους αναγκών είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών, οι νεαροί ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να:
Επιστρέψουν σε έναν προορισμό και να προσθέσουν περισσότερη αξία σε αυτόν με την πάροδο του χρόνου.
Ανακαλύψουν νέους προορισμούς εκτός των κλασικών τουριστικών διαδρομών.
Χρησιμοποιήσουν τεχνολογία, όπως εφαρμογές, για να οργανώσουν το ταξίδι τους.
Αποκομίσουν πολιτιστικά οφέλη και να συμβάλουν στις τοπικές κοινότητες που επισκέπτονται.

Η Generation Z είναι μια ανερχόμενη και κρίσιμη ομάδα για τους παρόχους ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Ας ρίξουμε μια ματιά στα στατιστικά στοιχεία που καθορίζουν το ταξιδιωτικό της προφίλ.

Gen Z: Η επόμενη γενιά ταξιδιωτών

Η Generation Z γίνεται όλο και πιο σημαντική για τις ταξιδιωτικές εταιρείες, καθώς αποτελεί πλέον βασικό τμήμα της αγοράς. Δείτε πώς σχεδιάζουν, κλείνουν και οργανώνουν τα ταξίδια τους:

  • Οι Gen Z ταξιδεύουν συχνά, με μέσο όρο τρία ταξίδια αναψυχής τον χρόνο.
  • 63% των καταναλωτών Gen Z έχουν πραγματοποιήσει αγορές ταξιδιών τους τελευταίους 12 μήνες.
  • 53% των εργαζομένων Millennials & Gen Z σχεδιάζουν επαγγελματικά ταξίδια.
  • 65% των Gen Z αναμένεται να ξοδέψουν περισσότερα σε ταξίδια αναψυχής το 2025 από ό,τι πέρυσι.
  • 88% των Gen Z ακολουθούν τουλάχιστον έναν travel influencer στο TikTok.
  • 31% των Gen Z ταξιδιωτών σχεδιάζουν να επισκεφθούν μια παραλία ή λίμνη για τις επόμενες διακοπές τους.
  • 45% των Gen Z ταξιδιωτών προγραμματίζουν αγορές ρούχων, παπουτσιών ή αποσκευών τον επόμενο μήνα για τις διακοπές τους.
  • Gen Z προτιμούν να κλείνουν πτήσεις online
  • 76% των Gen Z είναι πλέον πιο ενθουσιασμένοι με τα ταξίδια από ό,τι στο παρελθόν.
  • Σχεδόν 60% των Gen Z χρησιμοποιούν προγράμματα επιβράβευσης (loyalty programs) στα ταξίδια τους.
  • 50% των Gen Z ταξιδιωτών προτιμούν να κλείνουν με eco-friendly εταιρείες.

 

Διαμονή: Η Gen Z προτιμά οικονομικές επιλογές

Οι Gen Z ταξιδιώτες μπορεί να απολαμβάνουν την πολυτέλεια, αλλά δίνουν προτεραιότητα σε οικονομικά προσιτές και ασφαλείς επιλογές διαμονής:

  • 35% των Gen Z ταξιδιωτών επιλέγουν standard ξενοδοχεία 3 αστέρων ή λιγότερο.
  • 47% δίνουν προτεραιότητα στην αξία των χρημάτων τους, ενώ 45% εστιάζουν σε οικονομικές πτήσεις.
  • 56% προτιμούν να μένουν σε οικολογικά (eco-friendly) καταλύματα.

 

Η νέα γενιά ταξιδεύει με αξίες:

Οι Gen Z ταξιδιώτες λαμβάνουν αποφάσεις βάσει αξιών και περιβαλλοντικής συνείδησης:

  • 73% των Gen Z προτιμούν ταξιδιωτικές πλατφόρμες με βιώσιμες επιλογές.
  • 60% των Gen Z επιλέγουν περιβαλλοντικά φιλικά μέσα μεταφοράς στον προορισμό τους.
  • Πάνω από τους μισούς (52%) δηλώνουν ότι το περιβάλλον είναι βασικός παράγοντας για να ταξιδέψουν βιώσιμα.

 

Gen Z vs Millennials: Κύριες διαφορές και ομοιότητες

Οι Millennials (γεννημένοι μεταξύ 1981-1996) συχνά συγκρίνονται με τη Gen Z. Και οι δύο γενιές διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές τάσεις, αλλά έχουν διαφορετικές προτεραιότητες:

  • 43% των Millennials επεκτείνουν τα επαγγελματικά τους ταξίδια για αναψυχή.
  • 34% των Gen Z ταξιδιωτών θα ήθελαν να καλύπτονται δραστηριότητες ευεξίας (όπως yoga) στα επαγγελματικά ταξίδια.
  • 71% των Gen Z & Millennials θέλουν να ταξιδέψουν σε ιδιωτικές παραλίες για απόλυτη χαλάρωση.

 

Η κατανόηση της Gen Z είναι το κλειδί για το μέλλον του τουρισμού

Οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις που θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές πρέπει να κατανοήσουν τις προτεραιότητες της Gen Z.
Η δυνατή παρουσία στα social media, η αποτελεσματική online επικοινωνία και η προσωποποιημένη εξυπηρέτηση είναι καθοριστικοί παράγοντες.

Για τη νέα γενιά ταξιδιωτών, δεν έχει σημασία μόνο ο προορισμός - η ίδια η διαδρομή είναι εξίσου σημαντική.

Πηγή: travelperk